
H Ιστορία της Χαρτογραφίας και ο «Ελληνοχριστιανικός» Πολιτισμός
Ιστορία Χαρτογραφίας:
– 2.500 π.Χ.: οι Βαβυλώνιοι παρουσιάζουν τον αρχαιότερο -μέχρι στιγμής- χάρτη, σε πηλό. Διαίρεσαν τον κύκλο σε μοίρες, στην χαρτογραφία.
ΧΑΡΤΗΣ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΟΥΣ
– 600 π.Χ.: εμφανίζεται Παγκόσμιος Χάρτης του Αναξίμανδρου του Μιλήσιου.
– 504 π.Χ.: εμφανίζεται Παγκόσμιος Χάρτης του Εκαταίου του Μιλήσιου.
– ο Ηρόδοτος αναφέρει γεωγραφικές πληροφορίες για τον πλανήτη μας.
– ο Αριστοτέλης αναφέρει 4 επιχειρήματα, για να αποδείξει ότι η Γή είναι στρογγυλή (πως χάνονται από το οπτικό πεδίο τα καράβια, θέσης αστεριών και σελήνης κλπ).
– Νέαρχος, Βηματιστές Μ. Αλεξάνδρου, Πυθέας.
– Ερατοσθένης [πρώτος Γαιοδέτης. Τριγωνομετρικές μετρήσεις].
– Ίππαρχος Ρόδιος [Γεωγραφικές συντεταγμένες και Κλιματικές Ζώνες].
– Μαρίνος Τύριος [θεμελιωτής Μαθηματικής Γεωγραφίας. Ορθή κυλινδρική προβολή 15 αιώνες πριν τον Mercator. Μεσημβρινός αναφοράς].
– Κλαύδιος Πτολεμαίος (85-165 μ.Χ.) Αστρονόμος-Μαθηματικός στην Βιβλιοθήκη Αλεξάνδρειας.
- έγραψε «Γεωγραφίας Υφήγησης«,
- έφτιαξε τον τελειότερο παγκόσμιο χάρτη,
- βασικές αρχές Χαρτογραφίας και Δομής Γήινης Σφαίρας,
- 8.000 τοπωνύμια και γεωγραφικές συντεταγμένες ( από στοιχεία της βιβλιοθήκης),
- οδηγίες για σχεδίαση Παγκοσμίων χαρτών και κανόνες Μαθηματικής Γεωγραφίας,
- αρχές και κανόνες Σύνταξης Χαρτών,
- 26 χάρτες, κατά γεωγραφικές περιφέρειες,
- επινόησε Χαρτογραφικό Άτλαντα (αυτός πρώτος και όχι ο Mercator).
Το 395 μ.Χ. καταρρέει η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, και η Χριστιανική αυτοκρατορία, φέρνει την κατάρρευση σε όλα.
Αποτέλεσμα: Τον 6ο αι. μ.Χ. ο Κωνσταντίνος Αντιόχειας αποφαίνεται ότι η Γή είναι ένας επίπεδος δίσκος. Στο κέντρο της βρίσκεται η Ιερουσαλήμ και ανατολικά του «δίσκου», ο «Παράδεισος»! Εξαιτίας της άγνοιας την οποία επέβαλε ο χριστιανισμός, χάθηκε όλη αυτή η γνώση, όλη αυτή η συνέχεια.
Ο σκοταδισμός έκανε τους Πορτογάλους ναυτικούς, να κινούνται ΧΩΡΙΣ ΧΆΡΤΗ, από ακρωτήρι σε ακρωτήρι (!)
– τον 12ον αιώνα εφευρέθηκε η μαγνητική πυξίδα.
– τον Μεσαίωνα, είναι αναμμένο -μόνο- το φως τη Ισλαμικής Χαρτογραφίας (το οποίο είναι μετάφραση από το έργο του Πτολεμαίου).
–1137 μ.Χ.: εμφανίζεται ο παλαιότερος Κινέζικος Χάρτης, αποτελούμενος από φύλλα χαλκού σε ξύλινες πινακίδες.
-Γουτεμβέργιος, ανάπτυξη ιταλικής Χαρτογραφίας, 16ος αι.
-Ολλανδική Χαρτογραφία: Γεράρδος Μερκατόρ(1512-1594). Θεμελιωτής Νεώτερης Χαρτογραφίας.
-Σημείωση: ο Χριστόφορος Κολόμβος, πέθανε νομίζοντας ότι έφτασε στην Ινδία. Το επιχείρημά του, στους επικριτές του, ήταν ο χάρτης του Πτολεμαίου. Επειδή δεν είχε την Αμερική, δεν την «ανακάλυψε» ο Κολόμβος(!!).
ΣΧΟΛΙΟ:
Βλέπουμε λοιπόν ότι στον αρχαιοελληνικό πολιτισμό, άνθισε η Χαρτογραφία, αλλά κατά την διάρκεια του Χριστιανισμού, μαράζωσε. Πρέπει όταν διαβάζουμε τέτοιες πληροφορίες, να αναρωτιόμαστε, αμέσως: «Συνέβη το ίδιο και στις άλλες επιστήμες;» ΑΝ ΝΑΙ, ΓΙΑΤΊ; Αν απαντήσατε, σκεφτείτε μήπως οι θρησκείες είναι η μεγαλύτερη ασθένεια όλων των κοινωνιών και ο χριστιανισμός είναι η χειρότερη θρησκεία όλων των θρησκειών, όλων των εποχών. Η χούντα της εκκλησίας μέσα στο είναι μας, στις συνειδήσεις μας, δεν ξεκινάει από το περίφημο υπουργείο Παιδείας και ΘΡΗΣΚΕΥΜΆΤΩΝ. Ξεκινά από τον εικονικό πνιγμό πού υφιστάμεθα, ως μωρά, κατά το «μυστήριο» της βαπτίσεως. Αυτό αρκεί για να δείξει το ήθος των χριστιανών. Αν κάνουν αυτό σε μωρά το 2015, τι έκαναν το 500, το 1000, το 1600; Η παντελής έλλειψη πολιτισμού, βοά. Αλλά να θυμόμαστε ότι όταν μια κοινωνία, ή πολλές, βρίσκονται για χιλιάδες χρόνια στην άγνοια, την βαρβαρότητα, την δυστυχία, την μιζέρια, είναι γιατί σκοτώνουν καθημερινά, όσους δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό για να βελτιώσουν τα πράγματα. Αυτοί οι Υπηρέτες του Χριστού, εξαφανίζουν τους Κλαυδίους Πτολεμαίους, τους Ευκλείδηδες, τους πρωτοπόρους κάθε τομέα της ζωής, μικρούς και μεγάλους, παλιούς και τωρινούς, φέρνουν το ψυχρό σκοτάδι στις ψυχές των ανθρώπων, γιατί φοβούνται το καλύτερο. Φοβούνται την ελευθερία, την γνώση, φοβούνται την ομορφιά, φοβούνται…γενικά.
Λέει ο Καζαντζάκης στο βιβλίο του : ΤΑΞΙΔΕΎΟΝΤΑΣ: Ο ΜΟΡΙΆΣ , ΤΑ
ΠΡΟΒΛΉΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΎ σελ.325 : ” Κύριες ιδιότητες του αρχαίου προγόνου:
Αγάπη της ζωής, ήρεμο αντίκρισμα του θανάτου, καλλιέργεια του κορμιού, αρμονία νου και σάρκας, αγάπη της λευτεριάς, χαρούμενο ρίζωμα στη γης, χωρίς λαχτάρες άλλου καλύτερου κόσμου.
Κύριες ιδιότητες του άλλου προγόνου, του βυζαντινού και Ανατολίτη:
Θεοκρατία, φεουδαρχία, αηδία της ζωής, ματαιότητα, απαισιοδοξία, μυστικισμός. Περιφρονεί τη γής και θέλει να φύγει λαχταρώντας καλύτερο, αιωνιότερο κόσμο….”
και λίγο πιο κάτω, κάνει την σύνθεση:
«Ο Νεοέλληνας, αγαπάει την ζωή, φοβάται τον θάνατο, αγαπάει την πατρίδα και συνάμα είναι παθολογικά ατομικιστής, κολακεύει σαν βυζαντινός τον ανώτερο, τυραννεί σαν αγάς τον κατώτερο και συνάμα μπορεί να σκοτωθεί για το φιλότιμο. Είναι έξυπνος και άβαθος, χωρίς μεταφυσική αγωνία,…………….κλπ«.
Αυτή η υπέροχη περιγραφή μας αφορά και μπορεί να ονομαστεί ελληνοχριστιανικός, αλλά όχι πολιτισμός. Όλα αυτά πρέπει να αλλάξουν και θα αλλάξουν. Όμως όχι μόνα τους και πρέπει και εμείς να συνδράμομε. Πρέπει να διαφυλάξουμε τα ωραία στοιχεία του πολιτισμού των προγόνων και να μάθουμε – πριν πεθάνουμε- να τα χαιρόμαστε. Πρέπει να κάνουμε το δικό μας άλμα, αφού μαζέψουμε λίγο-λίγο ότι δυνάμεις έχουμε και να δείξουμε ότι δεν περάσαμε σαν ζώα από τούτη τη γη. Καλό βόλι.